Aparaty cyfrowe instrukcje obsługi kamery cyfrowe forum fotograficzne
 Aparaty cyfrowe  Galeria    Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat
Fotografia biżuterii
Autor Wiadomość
jIF 

Wysłany: Wto Mar 11, 2008 6:25 pm   Fotografia biżuterii

Witam wszystkich forumowiczów, jestem początkującym fotografem ale szybko się uczę. Nie posiadam wypasionego sprzętu ale za to dużo zapału i chęci ;-)

Mój sprzęt "studyjny" to Sony DSC-H1, namiocik, 2x lampki z 35watowymi świetlówkami, 120 watowa zwykła żarówka (czyt. stara lampa biurkowa), zestaw szkiełek powiększających z allegro.

Wziąłem się za fotografowanie złotej biżuterii. Mam parę problemów których nie potrafię sam rozwiązać. Zdjęcie podglądowe w załączniku

Mam problem z odbijającym się obiektywem aparatu (1). Co zrobić żeby pozbyć się tego jak najtańszym kosztem ?
Następnym problemem są kamienie (3) brak im tego czegoś. Próbowałem kombinować z lampą błyskową żeby je bardziej rozświetlić i pokazać strukturę wewnętrzną (4), jednak powoduje ona dodatkową niebieskość. O ile w przypadku pierścionka to nie problem (jej usunięcie to 2s w photoshopie) to na delfinkach światło dodatkowo odbija się i uwydatnia mikro ryski. Po przeczytaniu forum myślałem żeby zrobić tu sobie jakiś dyfuzor z dużego danonka albo kartona po mleku. I tu dochodzimy do końca. Wszystkie wyroby mają ten sam kolor a popatrzcie jak się różnią w zależności od ustawienia światła. Szukam więc jakiegoś kompromisu pomiędzy kolorem złota a ładnym odwzorowaniem kamieni. Jak powinno wyglądać waszym zdaniem złoto na zdjęciu ?

Bez-nazwy-1.jpg
Plik ściągnięto 469 raz(y) 215,25 KB

greenshadow 
Uzależniony!
enter harvester

Wysłany: Wto Mar 11, 2008 8:06 pm